Exista lucruri interesante, unele chiar surprinzatoare, care au stat la baza crearii unor marci de cosmetice de renume.
MAX FACTOR
Maximilian Faktorowitz – cunoscut mai tarziu sub numele de Max
Factor –si-a dovedit marile talente de machior chiar pentru el. Desi era
machiorul oficial al casei regale din Rusia, era evreu si vroia sa scape din
tara cu sotia si copii. Dar fiind constant sub supraveghere, ii era foarte greu sa
fuga. Aici a intervenit talenul in arta machiajului. Si-a facut un machiaj prin
care l-a convins pe doctorul curtii ca are icter. Astfel a primit permisiunea
sa se recupereze intr-un resort in afara orasului, de unde a reusit sa fuga din
tara.
THE BODY SHOP
Poate v-ati gandit ca logo-ul de
culoare verde al marcii The Body Shop a fost ales pentru a sugera grija pentru
mediu a companiei, dar este departe de adevar.
In realitate, atunci cand Dame Anita
Roddick a fondat primul magazin The Body Shop in anii 70, a ales verdele
pentru ca era singura culoare care putea acoperi peretii cu mucegai ai
incaperii.
A fost o coincidenta de bun augur
pentru companie, ale carei valori sustin
dorinta ca toate produsele sale sa contina substante naturale, inspirate din
experienta obtinuta de Dame Anita Roddick in timpul calatoriilor in jurul
lumii.
BENEFIT
Stiti probabil ca Benefit este o marca
foarte apreciata, in special pentru multipla utilizare a produselor sale. Unul
dintre produsele de succes ale marcii este Benetint, o solutie care se aplica
pe obraji sau pe buze, pentru un look fresh, care se mentine toata ziua.
Multe persoane nu stiu insa istoria acestui
produs. A fost creat in 1977 de fondatorii companiei Benefit, dupa ce o
dansatoare exotica a cerut un produs
roz, pentru sfarcuri, care sa reziste pe parcursul reprezentatiei sale! Produsul
este intradevar recunoscut pentru rezistenta sa.
REVLON
In 1932,
doi frati numiti Charles si Joseph Revson au avut idea de a crea o oja
utilizand pigmenti in loc de vopsele obisnuite. Ei considerau ca aceasta
formula va face ca oja sa reziste mai mult si va putea fi produsa in mai multe
variante de culori. Pentru a produce aceasta formula de oja, au facut un
parteneriat cu un chemist numit Charles Lachman. Utilizand numele Revson si L
de la Lachman, au denumit compania formata Revlon. In 6 luni, cei 3 ani au
transformat Revlon intr-o companie de un million de dolari, vanzand aceasta
oja, care a reprezentat o inovatie a momentului.
LAKME
Lakme, compania de frumusete numarul I din India, a fost creata in 1952 sub forma unui joint venture intre grupul Tata
si casa franceza de cosmetice Renoir. In timpul negocierilor, unul dintre tinerii
membrii ai echipei Renoir a adus in discutie numele ,,Lakme” pentru prima data.
Era o piesa de opera care rula in Paris la acea vreme, denumita ,,Lakme” a
carei poveste se derula in India. Era despre trei francezi care luptau cu
soldatii britanici in Sunderban, Bengalul de Vest si care s-au refugiat intr-un
templu. Templul era al zeitei Laxmi (
Zeita bogatiei) si derivarea acestui nume a dus la denumirea ,,Lakme”
Sursa informatii: thebeautygypsy.com, www.thebodyshop.com, www.ehow.com, www.glitterpussmakeup.wordpress.com.
No comments:
Post a Comment