Denumirea BB vine de la blemish balm, blemish base, sau beblesh balm (aparent din cauza unui drept de copyright obținut în Korea pentru cuvântul "blemish" - imperfecțiuni), iar pe piețele vestice, beauty balm.
Este un produs cosmetic vandut în principal în Asia de Est si
Sud-Est, însă din ce în ce mai multe marci de produse cosmetice au început să
introducă cremele BB și pe piețele vestice.
Crema BB este promovată ca un produs cosmetic multifunctional, înlocuind:
serul, crema hidratanta, baza de machiaj, fondul de ten, protecția solară.
Poate fi utilizată singură, ca o cremă hidratantă colorantă,
aplicată peste serum și crema hidratantă, sau ca fond de ten, sub pudră, în
funcție de gradul de acoperire dorit.
Istoric
Crema BB a fost
realizată în anii 60 în Germania, de către medicul
dermatolog Christine Schrammek cu scopul de a proteja pielea pacienților săi
după operații. A fost apoi introdusă în Coreea de Sud și în Japonia în 1985 –
unde pielea ca de porțelan, cu aspect sănătos este foarte prețuită – fiind prezentată
ca ,,secretul actrițelor coreene" și susținută foarte mult de
celebritățile din Coreea.
Compoziție
Crema BB are diverse compoziții. Deoarece
companiile coreene s-au axat inițial pe piețele coreene și est-asiatice, oferta
de nuanțe a fost limitată. Proprietățile de albire a pielii, ale cremei
BB vândute pe piața asiatică, reprezintă un element important
pentru popularitatea sa.
Crema este promovată ca o cremă
multifuncțională, un tratament cu multe beneficii, dar femeile coreene o
folosesc în principal ca o alternative la fondul de ten, mai ales ca o
alternativă la fondul de ten vest European, care este considerat de ele un fond
de ten care încarcă.
Acoperirea este în majoritatea cazurilor minerală, și
crema este prezentată ca o soluție pentru acoperirea și tratarea
imperfecțiunilor ca: acnee, pete solare, pete de îmbătrânire. Totodată,
majoritatea cremelor BB sunt promovate ca având efecte
anti-îmbătrânire, anti-inflamatorii și de calmare a pielii.
Unele creme BB conțin
acid hialuronic și vitamina C, iar producătorii le prezintă ca având
proprietăți de regenerare a pielii, deși o serie de dermatologi își
exprimă scepticismul cu privire la capacitatea unui produs care nu conține
retinoizi ( derivați din vitamina A) să aibă asemenea proprietăți.
Producători
Cremele BB dețin 13% din piața de cosmetice din
Coreea de Sud. Unele branduri Coreene produc creme BB și
pentru bărbați.
Cele mai de success mărci coreene
producătoare de creme BB sunt: BRTC, Dr
Jart, Etude House, Lioele, Missha, Nature Republic, Rachel K, Skin 79, Skin
Food, Sulhwasoo și The Face Shop.
Companiile vestice au început să
lanseze creme BB pe piața vestică în 2012, deși
unele dintre aceste produse au fost criticate pentru lipsa calităților pe care cremele
BB ar trebui să le aibă, fiind de fapt mai mult creme hidratante
colorante. Cele mai noi apariții sunt : Boscia, Clinique, Dior, Dr Brandt, Estee Lauder, Garnier, Marcelle, Maybelline, Omorovicz, Revlon și Smashbox. Lab Series face creme BB pentru
bărbați.
Unele creme BB au fost special create pentru
piețele non-asiatice: Estée Lauder, de exemplu, nu a inclus proprietățile de
albire a pielii în crema BB adresată Americii de Nord
În opinia mea, produsele
multifuncționale promit în general mai mult decât pot face. Cremele BB pot
fi o soluție bună pentru pielea femeilor tinere, cu puține probleme, oferind
hidratare, protecție solară și acoperire scăzută sau medie. Cremele
BB, din perspectiva multiplelor funcții pe care susțin ca le dețin, pot
fi foarte utile și pentru persoanele cărora nu le place sau nu au timp să
urmeze un ritual complet de îngrijire zilnică, folosind mai multe tipuri de produse. Dacă
faceți parte din aceste categorii, este posibil ca o cremă BB să
fie o alegere foarte bună.
Dacă aveți însă o piele matură sau o
piele cu probleme ( acnee, cuperoză, etc) ar fi mai potrivit să folosiți produse
specifice, care să trateze problemele pielii și să vă ofere o acoperire mai mare,
cum sunt produsele dermato-cosmetice.
Pașii de urmat ,,ca la carte”, ar
fi: curățarea, tonifierea, serul, crema ( hidratantă, nutritivă sau
anti-îmbătrânire), baza de machiaj, corectorul, fondul de ten, pudra și crema
de protecție solară. Dintre toate acestea, esențiale sunt după părerea mea:
curățarea, tonifierea, crema cu SPF și fondul de ten.
Legat de protecția solară, cel mai
bine este să alegeți o crema sau un fond de ten care să conțină și protecție
solară ( preferabil min 15 SPF pentru tenurile mai închise și min 30 SPF pentru tenurile deschise și sensibile) , pentru că în general cremele care sunt create doar pentru protecție
solară, sunt destul de grase și sunt potrivite mai mult la plajă.
Succes la alegerea produselor potrivite!
Sursa : Wikipedia
No comments:
Post a Comment